Blíží se Unreal Engine 5!

Vzpomínám si na dobu, kdy jsme se v redakci nemohli dočkat čtvrtého dílu série The Elder Scrolls – Oblivionu. Jedním z důvodů, proč jsme se na tuhle hru tolik těšili byla revoluční grafika, ze které všem padala brada, jaká to byla krása! Ne všichni měli v době vydání odpovídající PC a tak si někteří dopřáli nezbytný upgrade, protože HDR Lighting byla hardwarově poměrně náročná sranda. 

Už tehdy jsem obdivoval použitý grafický (herní) engine (Gamebryo Engine užívající technologie SpeedTree, Havok 3.0 a FaceGen), který počítačovou grafiku zase o velký kus přiblížil realitě! V žebříčku popularity herních enginů se, kromě známého Unity, dlouhodobě drží také Unreal Engine, který nedávno představila společnost Epic Games ve vylepšené verzi 4.25. Revoluci má ovšem přinést až pátá verze, slibující fotorealistickou grafiku na úrovni filmové produkce:

Unreal Engine 5 je postaven na technologii Nanite s tzv. mikropolygonovou geometrií a herní vývojáři tak budou moci pracovat s objekty a scénami o stovkách milionů až jednotek miliard polygonů, přičemž správné škálování (zmenšení jejich počtu) bude automaticky řešit samotný engine. 

Díky technologii Lumen se na novou úroveň posune také zpracování světla. Plně dynamické globální osvětlení totiž bude umět věrohodně pracovat s nepřímým světlem a odrazy, včetně změny polohy nebo úhlu zdrojů světla. 

Unreal Engine 5 bude jako preview dostupný vývojářům začátkem roku 2021 a plná verze pak vyjde o něco později.

Zdroj: vlastní Foto: YouTube

Jak se Vám líbil tento článek?

Průměrné hodnocení: 0 / 5. Celkem hlasů: 0

Zatím nikdo nehodnotil.

Napsat komentář