Co víme o remaku Mafia 1?

Všichni, kteří si pamatujeme první díl českého kultovního herního hitu Mafia jsme zvědaví, jak dopadne remake této hry, vycházející 25. září pod názvem Mafia Definitive Edition! S ohledem na dobu, kdy původní Mafia vyšla, nebude úkol studia Hangar 13 vůbec jednoduchý a uspokojit pamětníky této klasiky, ale současně nadchnout úplně nové hráče, bude opravdu výzva. V poslední době jsme proto sbírali střípky informací, které prozrazují, jak na tom vývoj nové Mafie vlastně je a co nám to může napovědět o kvalitách samotného výsledku. 

První práce na předělávce Mafia 1 začaly ihned po DLC pro Mafia 3, na které většina hráčů, včetně nás, nenechala nit suchou a snad si tenhle průšvih budou vydavatelé nejenom pamatovat, ale poučí se z něj. Původně menší tým, v němž byl i Tomáš Hřebíček, který pracoval na první Mafii pod Illusion Softworks, začal koncepci tvořit hned zkraje roku 2019. Využít bylo potřeba také zkušenosti s enginem pro Mafii 3, který se pro vytvoření Lost Heaven také nabízel. 

Vývojáři museli zmodernizovat 18 let starou hru tak, aby zůstala věrná originálu, ale obsahovala novou hratelnost i vyprávění samotných příběhů, které se např. snaží více rozvést vztah Tommyho Angela a jeho přítelkyně Sáry. Sára se v originálu příliš neobjevovala, ale remake ji poskytne větší prostor a bude hlavnímu hrdinovi také více naslouchat. Najdeme ji u jejího otce v Luigiho baru, kde také pracuje. Rozšíření se ovšem mají dočkat také postavy Paulieho a Sama. 

Mise by nás měly o něco více vtáhnout do konfliktu mezi rodinami Salieriho a Morella. Vývojáři se údajně snažili pečlivě věnovat všem původním misím a doplnit je o další prvky, aby byl obsah ještě o něco bohatší. Kreativní ředitel Hangaru 13 Haden Blackman v jednom z rozhovorů přiznal, že by nerad opakoval chybu v podobě kritizované repetetivnosti misí v Mafii 3 a tak se snad nebude obsah vyvíjet tímto nedůstojným směrem. 

Jak jsme již minulý týden v herních zprávách informovali, hráči nové Mafie si budou moci nastavit různou obtížnost pro chování policie. Reakce na vaše činy tak může být buď mírnější nebo více agresivní. V původní hře se Tommy snažil problémům s muži zákona spíše vyhýbat a nová Mafia nám umožní hrát ve srovnatelném, pomalejším tempu, nebo si život trochu zkomplikovat a přidat do něj více akce. Přestřelky mají být zásadní změnou v remaku a obsahují krycí mechnaismy jako v Mafii 3. 

Řízení vozovidla pak umožní změnu obtížnosti ovládání, které si můžeme nastavit na plnohodnotnou simulaci, nebo jednodušší režim. Navíc přibudou také motorky, které původní Mafia 1 neobsahovala.

Největší obavy mají vývojáři především z toho, jak jejich výsledné dílo přijmou zejména skalní fanoušci předlohy. Jestli bude mít finální podoba nové Mafie takové nedostatky, jaké jsem bohužel zaregistroval u remaku Mafie II (můj článek zde), bude to opravdu velká škoda a zbytečně to pokazí celkový dojem ze hry. Budu však myslet pozitivně a tomuto projektu držet všechny palce co mám! 

Těšíte se na remake Mafie 1 také? Máte předobjednáno nebo si počkáte až na první hodnocení hry? Napište do komentářů pod článkem, Váš názor nás zajímá! 

Zdroj: usgamer.com Foto: 2K, Hangar 13

Jak se Vám líbil tento článek?

Průměrné hodnocení: 5 / 5. Celkem hlasů: 3

Zatím nikdo nehodnotil.

2 reakce na “Co víme o remaku Mafia 1?

    1. Čím více novinek se odhaluje, tím větší důvěru v úspěch remaku mám! 🙂 Vážně si myslím, že nebudeme zklamáni!

Napsat komentář