Xbox Series X bude jako PC


Vypadá to jako PC, ale není to PC. Microsoft nabídne v příštím roce novou herní konzoli a před pár dny byly zveřejněny aktuální informace. Společnost by se již nějakou dobu ráda vymanila z klasické platformy samostatného herního hardwaru a snaží se přenášet své služby napříč technologiemi. Příkladem toho je např. Xbox Game Pass Ultimate, jehož nabídka titulů zahrnuje hry pro Windows a Xbox One. 

Spuštěna byla také streamovací služba xCloud, která by mohla v budoucnu konkurovat projektu Google Stadia. Už teď obsahuje přes 50 titulů a v příštím roce dorazí také na Windows 10 (zatím je možné službu vyzkoušet na telefonech a tabletech s OS Android (verze 6.0 a vyšší). Záměr je tedy jasný – nebudete muset kupovat Xbox pro hraní Xbox her. 

Otázka tedy zní, proč by někdo kupoval novou konzoli a jaký bude její význam, když se Microsoft snaží, aby byla jejich platforma Xbox všude? Velkým překvapením proto bylo odhalení konzole Xbox Series X. Jde o svisle orientovanou černou skříň připomínající spíše herní PC. Větší rozměry sice umožní lepší podmínky pro chlazení a tím pádem ještě vyšší výkon (doufejme), ale zároveň už nebudou vhodné pro menší televizní skříňky. 

Na rozdíl od Xbox One a PS4, které jsou postaveny na nízkoenergetických procesorech AMD, bude řada X zaměřena na výkon 4K / 60FPS s architekturou Zen 2 a RDNA z AMD. Hardware bude využívat urychleného trasování paprsků, paměti GDDR6 a polovodičového úložiště NVMe. Šéf Xboxu Phil Spencer se pro server GameSpot dokonce vyjádřil, že procesor nové konzole bude čtyřikrát výkonnější, než v případě Xbox One a GPU dvakrát silnější (12 teraflopů), než u Xbox One X.  Oznámen byl také model s kódovým označením Lockhart, u kterého se očekává nižší rozlišení (přibližně 4 teraflopy grafického výkonu), než má Xbox One X. 

Vypadá to, že Microsoft připravil s řadou X jednoduchý a snadno použitelný herní počítač pro obývací pokoj, který by konečně mohl konkurovat nejvyšším high-end herním počítačům. Zatím to měli uživatelé PC velmi snadné – procesory Xbox One a PS4 byly totiž oproti PC výrazně slabší. Je třeba počítat i s tím, že výkon počítačů se postupem času ještě zlepší a tak by měla konzole nabídnout opravdu maximum. 

Konkurenční společnost Sony také nedávno představila další nástupce konzole PS4 – model PS5. Ten je ovšem navržen podle podobných principů jako PS4. PlayStation je však ve výhodě díky obrovskému prodejnímu úspěchu, který znamená, že se většina lidí nebude chtít rozloučit s digitálními knihovnami, které si za poslední roky pořídili. 

Strategie společnosti Microsoft – Xbox-everywhere cílí na hráče, kteří budou mít za předplatné přístup k obrovské herní nabídce s využitím na různých zařízeních. Řada X se přitom zaměřuje na to, aby poskytla co nejlepší herní zážitek z Xboxu především na jednom produktu. Phil Spencer pro GameSpot také uvedl, že cílem Microsoftu vždy bude vybudovat nejsilnější konzoli na trhu. S posledním modelem Xbox One X, který používáme také v naší redakci, má společnost, v oblasti výkonu, zatím vedoucí postavení. 

Podstatná bude samozřejmě také cena nové konzole a to nejen v porovnání s konkurencí. 

Máte herní konzoli a jste spokojeni s jejím výkonem? Nebo byste hraní na PC nikdy neopustili? Napište nám do komentářů! 

Zdroj: The Verge, vlastní Foto: Microsoft

Jak se ti líbil tento článek?

Průměrné hodnocení: 0 / 5. Celkem hlasů: 0

Zatím nikdo nehodnotil.

Komentujte

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaš