Pití zeleného čaje prodlužuje život

Aktuální studie čínských vědců ukázala, že pokud budeme pravidelně pít zelený čaj, můžeme významným způsobem snížit riziko úmrtí na srdeční choroby a mrtvici. Výzkum probíhal sedm let a vědci po tuto dobu sledovali zdravotní stav více než 100 tisíc lidí. Zkoumali, jak jeho kvalitu ovlivňuje pravidelná konzumace čaje. Výsledek studie uvádí, že je přínos pití zeleného čaje jednoznačný. V případě černého čaje se podobnou souvislost prokázat nepodařilo. 

Čínští odborníci zaměřili svoji pozornost především na rozdíly mezi zdravotním stavem pravidelných uživatelů čaje a lidí, konzumujících tento nápoj méně než třikrát týdně. Ze studie, kterou zveřejnili v časopise Europen Journal of Preventativ Cardiology, vyplývá, že předpokládaná doba dožití průměrného padesátiletého konzumenta zeleného čaje bude o 1,26 roku delší, než u člověka, který se k čaji dostane příležitostně, nebo vůbec. 

Studie také uvádí, že pijáci čaje mají o 22 procent nižší riziko, že zemřou na mrtvici či srdeční příhodu. Proč má zelený čaj tak blahodárné účinky ovšem nelze jednoznačně říci. Výzkumníci alespoň uvádějí, že důležitou roli má bezesporu skupina chemických sloučenin – polyfenoly, které by mohly být účinné právě v prevenci srdečních onemocnění. 

Pro pozitivní vliv na náš organismus jsou optimální dva šálky zeleného čaje denně. Podle odborníka na výzkum rakoviny, doktora Zuo Feng Zhanga z University of Maryland jsou vhodné dokonce 3 – 4 šálky během dne. Jiná skupina vědců uvádí, že 5 – 7 šálků denně působí např. jako prevence rakoviny žaludku. Přestože se tedy názory na konkrétní doporučené množství velmi liší, většina odborníků se shoduje na tom, že denní přísun zeleného čaje by rozhodně neměl přesáhnout 4 větší hrnky čaje (10 malých šálků)

Časopisy a magazíny, které se věnují zdravé výživě oslavují zelený čaj zejména pro jeho důležitou složku – antioxidant katechin, který chrání před stresem a funguje jako prevence před vznikem rakoviny. Katechiny obsažené v zeleném čaji údajně zpomalují stárnutí a jejich množství je přímo úměrné množství čajových lístků, ze kterých čaj připravujeme. Mezi další užitečné složky zeleného čaje patří také minerály, např. draslík, vápník, hořčík, hliník a fluoridy. 

Zelený čaj navíc obsahuje látku Epigallocatechin gallát, která je známá pod zkratkou EGCG a nejen, že podporuje růst vlasů, ale společně s vitamíny C a E vlasy chrání před UV poškozením a suché vlasy ještě posílí. Podrážděnou nervovou soustavu zase uklidňuje další složka zeleného čaje – L-Theanin. 

Pití zeleného čaje se také doporučuje při redukci nadváhy. Tein, který je v čaji obsažen, rozproudí krev a popožene látkovou výměnu, čímž zaktivuje další orgány. Velmi dobře také štěpí tuky a díky svému složení je vhodný i pro lidi s vysokým krevním tlakem. Rovněž snižuje hladinu cukrů v krvi a brání v usazování cholesterolu. Pouze díky zelenému čaji sice nezhubnete, ale ve vaší snaze shodit pár kilo bude vítaným doplňkem stravy. 

Zdroj: ČTK Foto: pixabay.com

Jak se ti líbil tento článek?

Průměrné hodnocení: 5 / 5. Celkem hlasů: 1

Zatím nikdo nehodnotil.

Komentujte

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaš