Jedinečné kouzlo online her

V tomto článku bych se chtěl věnovat svému úhlu pohledu na online hry. Přestože bych se nerad jakkoliv žánrově vymezoval, následující dojmy se týkají především MMORPG her. Mám totiž  dlouhodobou potřebu vám vysvětlit, proč svoji pozornost a náklonnost věnuji především online titulům. To však neznamená, že dávám ruce pryč od single playerových her! Jen si dnes nastíníme některé podstatné rozdíly mezi oběma žánry.

Hlavním důvodem, proč jsem se vůbec rozhodl napsat tento článek je skutečnost, že jsem se nedávno opět motal v Elder Scrolls Online poblíž wayshrinu a uvědomil si, kolik se tam plácá lidí. A pak se také dělo to, že jsem na jiném místě chytal v poklidném údolí ryby a najednou vidím, jak se přede mnou prožene jeden hráč, hned za ním druhý, a každý na jiném oři! 

Jinými slovy, online světy ŽIJOU až moc nápadně! Skyrim, Zaklínač a podobné hry jsou bezpochyby skvělé, ale chybí jim to, co nenajdete nikde jinde, než právě v online hrách – živí hráči, kteří se stávají přirozenou součástí virtuálního prostředí. Často jsem tuhle skutečnost přehlížel. A možná jsem ji, s ohledem na charakter dané hry, vnímal jako samozřejmou. Ale když jsem si po Elder Scrolls Online “pustil” Zaklínače, něco mi tam výrazně chybělo! 

A pak jsem si uvědomil, že to, co mi chybí, jsou okamžiky, kdy vstoupíte do jeskyně, abyste splnili nějaký úkol, ale chvilku před vámi už tam začal operovat jiný statečník. V lepším případě vymlátil polovinu mapy a tak se k němu můžete přidat a společně vyřídit zbytek nepřátel. Ve finále porazíte posledního bosse, kterého byste samostatně pižlali o pět minut déle. Když se pak největší zatracenec nachází v režimu KO, svému neznámému pomocníkovi poděkujete a díky dalšímu chatu se dozvíte, že KiLL3R352 je z malého francouzského městečka Labége poblíž Toulouse.

A to ani nemluvím o situacích, kdy si přes voice chat oživíte jazyk anglický, jste-li konzoloví hráči, protože na PC se krajané ustrašeně separují do vlasteneckých kroužků. Dobře jim tak. 

Ale na PC jsem zažil i jiné, mnohem zajímavější, situace! Například ve hře Lord Of The Rings Online jsme měli svého času skvěle fungující společenství Anarúth Order. Díky lidem, které jsem tam potkal, jsem si uvědomil, jak přínosné je používat TeamSpeak! Těch nocí, které jsme s panem Pesosem věnovali potulkám ve Středozemi a přitom jsme se dokázali bavit o osobních záležitostech, protože jsme poznali, jaká životní vlna nás spojuje. A velmi nerad bych v této souvislosti zapomněl na Cosmu, Alahara, Fila, či Filomenu! Miranori se nepočítá, to byl ještě větší pošuk než já!

Věřte mi, že sociální aspekt online her by byl na samostatný článek, který zcela jistě jednou na našich stránkách přistane. Dnes je můj záměr trochu jiný. Rád bych upozornil na existenci her, ve kterých nejste sami a máte možnost sdílet svůj postup s dalšími hráči z celého světa. Je to prostor, kde sami nikdy nebudete, protože kolem vás je většinou dostatečné množství dalších bláznů, kteří ve stejnou chvíli nemají co dělat. 

Když si vypůjčím Pesosova slova, tak “offline světy” bývají sterilní, bez života. Kouzlo MMO (massively multiplayer online) nabízí zcela jiný druh interakce s okolím a věřte, stojí to za to! 

Zdroj: vlastní Foto: TESO, LOTRO

Jak se Vám líbil tento článek?

Průměrné hodnocení: 0 / 5. Celkem hlasů: 0

Zatím nikdo nehodnotil.

Napsat komentář