Dauntless – první dojmy


V tomto týdnu vyšla hra, která si vyžádala velkou pozornost také naší redakce a jmenuje se Dauntless. A proč že jsme ji museli také ihned vyzkoušet? Jde především o vůbec první plnohodnotný cross-play titul, který se na herní scéně objevil. Zahrát si tak mohou společně majitelé počítačů a konzolí Xbox One, PS4! V budoucnu pak zřejmě přibude ještě Switch. 

Tyto první dojmy vycházejí zhruba ze dvou až tří hodin hraní. Na recenzi je zatím příliš brzy, ale už teď vám mohu přiblížit, co všechno tento zajímavý titul nabízí a jak jsem si své první okamžiky užil. Budu rád, když se o své vlastní zkušenosti s Dauntless podělíte v komentářích pod článkem! 

Hra nabízí souboje čtyř hráčů, ale chodit můžete také sólo, proti tzv. behemotům, což jsou zvířecí monstra s velmi výrazným výtvarným pojetím. Prostředí je celkově “omalovánkově” barevné a místy může připomínat World Of Warcraft, Realm Roayale a Fortnite dohromady. To rozhodně nemusí být šálek kávy pro každého hráče, ale já osobně s tímto grafickým stylem nemám problém. Vypadá to pěkně a monstra ještě lépe! 

Tvorba postavy a vizuální editace detailů umožňuje vyhrát si s výslednou podobou vašeho charakteru dostatečně. Po krátkém intru, kdy se rychle seznámíte se základním ovládáním svého hrdiny a vstupem do herního světa, následuje hlavní lokace společná pro ostatní hráče. Servery bývají, zejména večer, pod velkým tlakem zájemců o hru, která je navíc zdarma (free-to-play). Několikrát se mi tedy stalo, že jsem musel pár minut čekat, než došlo k přihlášení.

Bohužel je tento problém mnohem větší ve chvíli, kdy se po každém souboji, který se odehrává v jiných částech mapy, vracíte zpět do hlavní lobby. Přetížené servery vás opět nechají čekat a vy si tak můžete v klidu udělat čaj nebo kávu. Jasně, že se tyhle počáteční problémy, doufejme, brzy vyřeší, ale v tuto chvíli je to celkem otrava. Na druhou stranu je vidět, že Dauntless nebude mít, alespoň ze začátku, o hráče nouzi. A to je pro vývojáře velmi dobrá zpráva! Mimochodem, hru má na svědomí studio Phoenix Labs, které vzniklo v roce 2014 z bývalých zaměstnanců Bioware, Blizzardu a Capcomu. 

Dauntless nabízí vašemu hrdinovi šest zbraní, pomocí kterých se můžete s monstry vypořádat: Axe, Chain Blades, Hammer, Ostian Repeaters, Sword a War Pike. Každou zbraň je potřeba vyrobit u příslušného obchodníka a postupně je můžete, díky upgradu, vylepšit. Zároveň máte možnost do každé zbraně vložit ještě další předměty, které přidávají bonusové hodnoty a zlepšují úroveň útoku a obrany. 

Každou zbraň si můžete vyrobit ve stylu konkrétního monstra a budete na ni tedy potřebovat materiál z jeho zabití. Chcete-li více setů, musíte chodit stejné souboje opakovaně a to mě trochu děsí. A stejné je to se zbrojí, kterou vyrobíte u zbrojaře. I v tomto případě si můžete vylepšit vlastnosti dodatečnými předměty s nějakým bonusem. 

Na následujícím obrázku můžete vidět celý set první zbroje, kterou si budete moci vyrobit. Také si všimněte seznamu hráčů vlevo. U každého jména je ikonka zobrazující platformu, na které daný hráč hraje. V tomto případě jsem jediný na konzoli Xbox One (v přehledu není uvedeno), ale ostatní se připojili z PC:

Je super, že se něco takového už podařilo dotáhnout do konce a vzhledem k možnosti využít hlasový chat přímo ve hře (tedy mimo externí PC aplikace TeamSpeak, Discord apod.), se můžete s ostatními také slyšet. Bohužel jsem tuto funkci ještě neměl možnost vyzkoušet, takže nepotvrdím, jestli to běží tak, jak by mělo. 

Čtyři maníci rubají jednoho bosse, v mezičase se snaží sbírat i nějaké suroviny (kytky, nerosty), což považuji za méně šťastné řešení sběru materiálu, protože můžete skupinu podobnou aktivitou občas zdržovat. Jakmile se hráči objeví na mapě s behemotem, rozprchnou se všemi směry a sbírají všechno, na co narazí. Pak se nějakým zázrakem všichni nakonec sejdou u monstra a začnou jej zdolávat. Přesněji řečeno – bušit do potvory několika chvaty a skilly. 

Některé souboje jsou nudné, protože neustále kombinujete rychlý únik před výpadem nepřítele a váš vlastní použitelný útok (pohybem se čerpá stamina a dobíjí se speciální typ schopnosti). Jindy si protivník přivolá posilu v podobě menších monster, se kterými se musíte vypořádat přednostně. Určitě je v tom i nějaká taktika, ale nakonec vám stejně zbude jen hrubá síla a všechno to zkrátka pobít. 

Na každý typ behemota je účinná zbraň s jinými vlastnostmi a hra předpokládá, že si před začátkem boje nastavíte odpovídající “Loadout” vaší postavy. Během souboje pak můžete ještě využívat lahvičky se zdravím a posílením či doplněním některých schopností. Zkrátka nic nového pod sluncem a hráči Monster Hunter budou mít před sebou jen trochu jinou variantu toho, co už možná dobře znají. 

Dauntless je pokus o hru s prvky RPG, která ovšem nenabízí žádnou hlavní příběhovou linii s plněním hlavních a vedlejších úkolů. Ano, jsou tu nějaké výzvy, patroly s dalšími odměnami, ale to je asi tak vše. Lokace a monstra vypadají sice krásně, ale otázka zní, jak rychle se celý obsah hry stihne vyčerpat nebo okoukat? Já bych Dauntless rozhodně šanci dal, už jenom proto, že spojuje herní komunitu napříč herními zařízeními. 

Pokud u hry vydržím delší čas a budu mít pocit, že je potřeba říci něco nového, určitě se tu objeví další článek na toto téma. A co vy? Jak se vám Dauntless líbí? 

Zdroj: vlastní Foto: Dauntless screens z Xbox One

Jak se ti líbil tento článek?

Průměrné hodnocení: / 5. Celkem hlasů:

Zatím nikdo nehodnotil.

Komentujte

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaš