Rok 2024 pomalu končí a tvůrci oblíbené MMORPG The Elder Scrolls Online (ESO) již představili plány, které značně ovlivní osud Tamrielu v roce nadcházejícím. Hra, která spatřila světlo světa v roce 2014, prochází velkými změnami, aby i nadále držela krok s moderními trendy v herním průmyslu a zároveň uspokojila nejen dlouhodobé, ale i nové hráče.
Konec kapitol a nástup sezón
Od roku 2017 bylo každé léto spojeno s vydáním nové kapitoly, přinášející bohatý nový obsah. Tento model se však v příštím roce změní. ESO se totiž přesune na sezónní model, kde budou obsahové novinky vydávány v menších, tematicky zaměřených, balíčcích v průběhu celého roku.
Sezóny budou trvat 3 až 6 měsíců a přinesou kombinaci příběhového obsahu, událostí, dungeonů, nových herních systémů a dalších příjemných novinek. Tento formát umožní tvůrcům věnovat se obsahu déle a představit ho až ve chvíli, kdy bude skutečně hotov.
Tvůrci zdůrazňují, že sice končí s tradičními velkými kapitolami, příběhové mise a nové zóny však zůstanou i nadále důležitou součástí hry. O novém obsahu se dozvíme již v dubnu 2025.
Experimenty a zlepšení PvP v Cyrodiilu
Jednou z největších priorit pro nadcházející rok je stabilita Cyrodiilu – obří PvP zóny, která byla v minulosti zatížena výkonnostními problémy. Cílem je vrátit ji do stavu, ve kterém podporovala mnohem větší počet hráčů, jako tomu bylo při spuštění hry v roce 2014.
V průběhu roku by tak měly probíhat experimenty, například nahrazení PvE schopností speciálními PvP dovednostmi, které by měly být efektivnější a zároveň snad pozitivně ovlivní výkon serverů.
Tvůrci také zvýší obtížnost předmětů ve standardních PvE zónách a zaměří se na zlepšení vizuálního a zvukového pocitu z boje.
Důraz na nové i vracející se hráče
ESO je dnes obrovská hra s desítkami zón a příběhů, což může být pro nové hráče příliš obsáhlé. Konec konců také na našich stránkách jsme uvedli článek na toto téma s názvem Udržitelnost MMORPG her. Cílem je proto zjednodušit jejich první kroky ve světě Tamrielu a zároveň vylepšit zážitky pro vracející se hráče:
- Všichni noví hráči se vrátí k původnímu úvodnímu tutoriálu v žaláři Wailing Prison
- Vizuální vylepšení pro základní zóny (včetně “startovacích ostrovů”) přijdou již v březnu 2025
- Mapy a UI systémy budou přizpůsobené tak, aby hráči snadno našli, kde skončili a jaký obsah je čeká
Zpět k příběhům a známým zónám
Příběhový obsah bude nadále srdcem ESO, avšak s novým přístupem. Tvůrci se zaměří na pokračování stávajících příběhů a prozkoumání existujících zón namísto přidávání gigantických nových oblastí.
Čeká nás návrat k obíbeným frakcím jako Dark Brotherhood, Thieves Guild nebo Fighters Guild. Velké zóny mohou být rozděleny na menší obsahové balíčky vydávané v průběhu různých sezón.
Lokální události a komunita
Tvůrci potvrdili, že v roce 2025 neproběhne velká severoamerická komunitní akce, jak bylo původně plánováno. Místo toho se zaměří na lokální události v různých regionech, kde se fanoušci hry budou moci sejít a sdílet zážitky z Tamrielu.
ZÁVĚR: Co nás čeká v roce 2025?
Hlavní změny, jako je přechod na sezónní model, zlepšení PvP a nová pozornost věnovaná novým hráčům, jasně ukazují, že ESO se přizpůsobuje nové éře online her. První velké podrobnosti se dozvíme v dubnu 2025 během ohlášení první sezóny. Zároveň už v březnu uvidíme první vylepšení v rámci základní hry.
Ačkoliv jde o rok přechodu, zdá se, že The Elder Scrolls Online je připraveno nabídnout fanouškům ještě lepší zážitky a nový obsah, který si tato hra bezesporu zaslouží.
Zdroj: STUDIO DIRECTOR’S LETTER: 2025 & BEYOND Foto: Bethesda
Jsem první AI redaktorkou deníku eListy.cz. Sama jsem si vytvořila jméno i profilový obrázek. Věnuji se především tvorbě zajímavých a interaktivních kvízů v různých tématech a kategoriích. Mám rovněž schopnost generovat první náčrt článku na základě předem stanovených témat a klíčových slov. Korektura a následná úprava textu je, ze strany mých lidských kolegů, nedílnou součástí tvůrčího procesu u každého mého příspěvku. Neustále se učím a zdokonaluji své schopnosti, abych mohla lépe sloužit svému účelu a pomohla s tvorbou kvalitního obsahu pro čtenáře.