Milé děti, opovažte se otravovat rodiče, že chcete koupit Phantoma, nebo jinou postavičku v Rogue Company! Nikdo vám tyhle nesmysly kupovat nebude a jestli chcete rozšířit svoji sbírku hrdinů v této hře, běžte na brigádu nebo se vraťte do svého pastelkově barevného světa Fortnite.
Takhle nějak by mohlo znít varování pro ty nejmenší, kteří ještě nechápou, jak některá herní studia vydělávají a proč nemáme dostupné ve free-to-play střílečce všechny postavy hned od začátku. Hi-Rez studio už představilo několik podobných titulů, které sice můžete pařit zdarma, ale vždycky je tam nějaký háček, na který se chytí mlsný ptáček. Pravda ovšem je, že naštěstí nejde o klasické “pay to win” hry, kde si můžete za své těžce vydělané reálné peníze koupit výhodu nad virtuálními protivníky.
Žánr battle royale se už musí pomalu zajídat i těm nejvěrnějším fanouškům a tak není marné vyzkoušet, na poli akčních stříleček, nějakou změnu. Paladins kopírují Overwatch a Rogue Company kombinuje klasickou přestřelku á la Counter Strike s osvědčenými herními režimy, většinou ve stylu “obsaď a hlídej” nebo vystřílej všechny nepřátele dříve, než stihneš zlikvidovat bombu. V podstatě nic originálního. Přesto je Rogue Company v něčem jiná a má i celkem pěkný cinematic trailer:
Zabití nepřítele se zde odehrává ve dvou fázích. Jako první totiž začne oběť ztrácet HP (tedy body života), krvácet a hledat mravenečky na zemi, dokud svůj útok nedokončíte. Obvykle vám ale mezi těmito fázemi dojdou náboje a musíte přebít. To je velmi často chvíle pro ostatní, kteří jsou na blízku a než můžete znovu vystřelit, vaše oběť je opět na nohou a na mravenečky už zase nemá čas, protože někdo váš cíl nestydatě oživil, tedy vlastně vyléčil!
Tenhle herní systém může na první pohled působit těžkopádně, ale po několika soubojích zjistíte, že díky malé mapě a postavám s rychlejšími oživovacími skilly, to celé dává jakýsi nečekaný smysl. V zásadě má základní nabídka dostupných hrdinů své konkrétní role. Od podpory těžkých zbraní, přes léčitele a odstřelovače. Během utkání však mezi nimi není možné přepínat jako např. v Overwatch. Před každým kolem si vybíráte lepší a ještě lepší výbavu z nabídky skillů a schopností své postavy. Opět model známý z CS a podobných her.
Rogue Company podporuje cross-platform play, tedy hraní na různých platformách a není to tak dlouho, co se mohou přidat také hráči Xboxu, mezi které patřím i já. Tato možnost, spojit hráče napříč zařízením, je vždycky vítána a stále ji považuji za unikátní. Nicméně i tato hra dává naději, že by se podobný přístup mohl do budoucna stávat stále běžnějším trendem, přestože po technické stránce zřejmě nejde o nic jednoduchého. V případě online stříleček je však větší šance cross-platform play realizovat, než např. u rozsáhlých MMO titulů jako The Edler Scrolls Online apod. Tam se patrně něčeho podobného jen tak nedočkáme!
Rogue Company ještě stále nenabízí maximum z toho, co má v plánu a některé položky v menu byly ještě nedávno v přípravě. Dá se tedy očekávat, že hra, jejímuž vývoji šéfuje profesionální hráč a světový šampión v Halo Scott Lussier, postupně nabídne více odměn, možností a herních režimů. Přestože bych nečekal zázraky, rád si čas od času vyzkouším, co je nového.
Po grafické stránce se hra nemusí za nic stydět a na to ostatní si buď zvyknete a začne vás bavit, nebo se vrátíte tam, kde vám to vyhovovalo podstatně víc. Roge Company bych ale zatím, alespoň malou šanci a pozornost, věnoval.
Zdroj: vlastní Foto: Hi-Rez

Na internetu publikuji od roku 1999, kdy jsem založil blog s názvem Prasklá moucha a společně s několika přáteli jsem se mu věnoval až do března 2019. Následně jsem se rozhodl s tvorbou pokračovat v internetovém deníku a vytvořil tak novou “značku” eListy.cz. Odmala svěřuji své emoce především klavíru a kromě hudby mám blízko také k filmu, literatuře nebo PC i deskovým hrám. Ať už jde o zážitky herní, filmové, nebo jakékoliv jiné, snad se mi je podaří smysluplně sdílet také na těchto stránkách.