Načítám ...

Náklady na kyberútoky rostou

V dnešním propojeném světě jsou kybernetické útoky častější a nebezpečnější než kdykoli předtím. Hlavním cílem kyberzločinců jsou firmy bez ohledu na jejich velikost a obor podnikání. Tyto útoky mohou způsobit rozsáhlé škody s dlouhodobými následky. 

Největším problémem jsou finanční ztráty. Příkladem je útok na společnost Johnson Controls, významného hráče v odvětví stavebních technologií, která čelila rozsáhlému ransomwarovému útoku spáchanému skupinou Dark Angels. Útočníci tvrdili, že ukradli 27 terabytů citlivých dat, a požadovali výkupné 51 milionů dolarů. Útok měl za následek vážné narušení systémů společnosti a škodu ve výši víc než 27 milionů dolarů.

Útok ovlivnil i obchodní operace společnosti, včetně narušení fakturačních systémů a zvýšených nákladů na obnovu provozu. Jelikož se jde o společnost s celosvětovou působností, dotklo se to významně i obchodních vztahů a činností dalších firem.

Jak kyberútoky poškozují firmy?

Kybernetické útoky mají často za následek přímé finanční ztráty. Jasným příkladem jsou ransomwarové útoky, kdy hackeři požadují platbu za obnovení přístupu k datům, nebo přímé krádeže finančních prostředků. To je však pouze začátek, protože v důsledku toho může dojít k významným nepřímým finančním ztrátám. Ty mohou snadno přesáhnout částku, o kterou společnost přišla přímo kvůli incidentu.

Narušení provozu

Kybernetické útoky mohou zablokovat váš provoz. Mnoho firem je při své každodenní činnosti závislých na digitální infrastruktuře. Pokud jsou tyto systémy ohroženy, klesá produktivita. V závažných případech může dojít k narušení celého provozu na několik dnů nebo dokonce týdnů, což má za následek ztrátu příjmů, snížení kvality služeb, zklamání klientů a partnerů a s tím související další dopady na reputaci vaší firmy.

Nepřímé dlouhodobé náklady

I po bezprostřední likvidaci následků kybernetického útoku se firmy často potýkají s dlouhodobými finančními dopady. Obnova systémů, zlepšení infrastruktury kybernetické bezpečnosti a řešení právních následků jsou jen některé z přetrvávajících nákladů. Kromě toho může trvat měsíce nebo i roky, než se vykompenzují ztracené obchodní příležitosti a napraví poškozené vztahy se zákazníky.

Zdroj: Kaspersky Foto: pixabay.com

Napsat komentář

YouTube player