Načítám ...

AI může být lepší šéf než člověk

Podle výsledků posledního průzkumu společnosti Kaspersky se umělá inteligence stává fakticky novým členem naší společnosti. Studie také zjistila, že AI dnes přebírá nové role v oblastech, kde může uspět a kde jí lidé mohou důvěřovat. Třetina respondentů (34 %) se domnívá, že umělá inteligence může být díky své nestrannosti lepším vedoucím než člověk. Převážná většina (57 %) je připravena používat AI k efektivnějšímu řízení svého každodenního života a 31 % by ji využilo při hledání vhodného partnera v seznamovací aplikaci.

ChatGPT, jeden z nejoblíbenějších chatbotů na světě, zaznamenal podle statistik na Similarweb po spuštění v listopadu 2022 v prvním měsíci 153 milionů návštěv a v dubnu 2024 dosáhl vrcholu 2 miliard návštěv. V reakci na rychlý vývoj v oblasti umělé inteligence provedla společnost Kaspersky hloubkovou studii, která zkoumala současnou úroveň důvěry v AI a její roli od manažerských pozic na pracovišti až po pomoc při důležitých životních rozhodnutích.

Podle studie respondenti vnímají umělou inteligenci jako člena nebo dokonce manažera svého pracovního týmu – 34 % věří, že AI může být spravedlivějším šéfem než člověk.

Další oblastí, kde může AI sehrát aktivní roli, je vzdělávání. Téměř polovina respondentů (47 %) předpokládá, že děti se budou v blízké budoucnosti učit prostřednictvím virtuálních zážitků ve virtuálních světech, označovaných jako Metaverse.

Polovina všech uživatelů (50 %) se domnívá, že AI se již stala neodmyslitelnou součástí jejich života, přičemž 43 % má pozitivní názor na její potenciál přinést mnoho zajímavých příležitostí a zlepšit budoucnost všech lidí. Většina respondentů připouští, že umělá inteligence má schopnosti v kreativních oblastech – 62 % věří, že AI je věrohodným tvůrcem uměleckých děl.

Umělou inteligenci lze také považovat za spolehlivého společníka a pomocníka v každodenním životě. Více než polovina respondentů (57 %) by chtěla využívat AI k efektivnějšímu zvládání svého každodenního života.

Téměř polovina dotázaných (48 %) je připravena používat chatbota s umělou inteligencí k online konverzaci a 31 % by ho využilo i jako pomocníka pro nalezení vhodného partnera v seznamovací aplikaci. Mnoho lidí (48 %) se také domnívá, že se lidské vztahy pod vlivem AI změní, jakmile virtuální postavy začnou nahrazovat skutečné živé partnery.

„Jsme svědky rostoucího využívání AI jako cenného nástroje, který pomáhá lidem v nejrůznějších oblastech. Kromě tradičních aplikací, jako je zpracování a analýza dat, je AI svěřováno stále více osobnějších rolí, včetně romantiky, vzdělávání a práce. S dalším vývojem technologií AI se jejich potenciál pro inovace a zlepšování lidských zkušeností ještě prohlubuje. Tento pokrok však přináší i nečekaná rizika a sofistikované hrozby, od přílišného spoléhání se na rady AI až po phishing, deepfakes a krádeže identity s podporou AI. To jsou problémy, které musíme řešit na více úrovních,“ komentuje Vladislav Tushkanov, manažer skupiny pro výzkum a vývoj ve společnosti Kaspersky.

Zdroj: Darko Natalic – kaspersky.com Foto: DALL-E 3.0

Napsat komentář

YouTube player