Filtr modrého světla

S ohledem na problematiku modrého světla se ke svému zraku chovám opravdu bezohledně. Nejen, že u PC často pracuji dlouho do noci, ale ještě si na sebe před spaním rozsvítím v posteli tablet, abych se podíval na další díl Červeného trpaslíka nebo jiného seriálu. To už je totiž můj pravidelný uspávací rituál. V poslední době jsem se proto rozhodl vyzkoušet na sobě účinky tzv. filtru modrého světla. Jak to funguje a proč se tomu chci věnovat i v tomto příspěvku? Čtěte dále… 

Už před pár lety se v médiích objevila znepokojující informace, že vědci zase na něco přišli! Tentokrát si vybrali moderní technologie a tzv. modré světlo, které je vyzařováno z obrazovek počítačů, telefonů, tabletů i televizí. Ovšem celý problém se týká rovněž moderního LED osvětlení. Přitom LED žárovky jsou doporučovány jako úsporný zdroj s dlouhou životností a mimo domácnosti se začínají objevovat i na ulicích jako veřejné osvětlení. 

V čem je tedy problém? Zjednodušeně řečeno v tom, že náš organismus reaguje na světlo a na základě jeho intenzity, v průběhu denní doby, zvyšuje nebo snižuje tvorbu určitého typu hormonů. V případě modrého světla (je obsaženo také ve slunečním svitu), se uvádí, že dochází k úbytku melatoninu a podpoře tvorby serotoninu. Melatonin reguluje usínání a je tvořen za tmy a serotonin zase stimuluje aktivitu.  

CHCETE SI PŘÍSPĚVEK PŘEČÍST NEBO POSLECHNOUT CELÝ A BEZ REKLAM?