Načítám ...

Zhodnocení distanční výuky

Potřebuji zpětnou vazbu. Vždycky. Opravdu mě zajímá, jak studenti moji práci vidí a co jim na mých hodinách vadí, nebo co naopak považují za pozitivní. Proto jim na konci školního roku tradičně dávám příležitost vystavit mi (elektronicky, formulářem) vysvědčení. Hodnotí v něm nejen můj přístup ke zkoušení a klasifikaci, ale také úroveň výkladu a jeho srozumitelnost, stejně jako celkovou komunikaci mezi námi. 

Konec on-line výuky a návrat dětí do škol přímo vybízel k novému dotazníku na téma Zhodnocení distanční výuky. Ptal jsem se proto na několik základních otázek, které mapují podmínky žáků pro jejich studium a přibližují to, jak obtížné či snadné toto období pro ně bylo. Zajímalo mě zejména technické zázemí, dostupnost internetového připojení, nejméně a nejvíce problematické předměty a samozřejmě také známka za předmět, který učím já, tedy IKT (Informační a komunikační technologie). Závěrem jsem je navíc poprosil o slovní hodnocení, které často výstižně popisuje jejich dojmy z průběhu distančního vzdělávání na naší škole. 

S čím jsem nejčastěji pracoval/a během distanční výuky: 

Mobil nebo tablet 78%

PC nebo notebook 22%

Připojení k internetu jsem měl/a:

S problémy 52%

Stále 45%

Vůbec 3%

Jak často jsem mohl/a pracovat na PC?:

Občas 62%

Stále 36%

Nikdy 2%

Jak jsem byl/a spokojen/a s komunikací učitele / učitelů?:

Spíše ano 53%

Spíše ne 45%

Vůbec ne 2%

Odesílání úkolů bylo:

S občasnými problémy 71%

Bez problémů 22%

Neustále problematické 7%

Úkoly jsem zvládal/a:

S malou dopomocí 69%

Zcela samostatně 22%

S velkou dopomocí 8%

Pouze pod dohledem 1%

Distanční výuku z IKT hodnotím známkou:

Chvalitebně 62%

Výborně 30%

Dobře 6%

Dostatečně 2%

Distanční výuku z jiných předmětů hodnotím známkou:

Dobře 51%

Chvalitebně 31%

Výborně 10%

Dostatečně 8%

Nejméně problematické předměty během distanční výuky:

zpv, čeština, angličtina, technologie

Nejvíce problematický předmět během distanční výuky:

matematika, dějiny umění, konstrukce

Slovní hodnocení:

“Osobně jsem ráda, že jsem ve škole, protože mě nebavilo sedět u počítače. S některými učiteli byla komunikace horší.”

“Zmatenost učitelů.”

“Distanční výuka mi hodně vyhovovala , ale dost mi chyběl lidský kontakt.”

“Je to únavné, bez motivace a matoucí.”

“Pěkně na hovno, blbý připojení, nefunkční mobil, počítač fungoval jak se mu zachtělo, rušivé elementy všude kolem, Teamsy permanentně stagnovaly, těžká asocializace, deprese, ztráta motivace. Podtrženo sečteno, hodnotím -10 z 10 :)”

“Nic moc, ze začátku to bylo dobré, ale pak už jsem neměla motivaci to dělat a 5 nepovažuji za motivaci, ale za demotivaci. 🙂 Komunikace některých učitelů byla dost fádní a někteří nekomunikovali vůbec.”

“Distanční výuka byla dobrá, až na problémy ze strany některých učitelů, kteří online neumí komunikovat a myslí si, že čím více úkolů, tím lépe.”

“Myslím, že komunikace učitelů některých předmětů byla na bodu mrazu, u jiných komunikace byla výborná. Byly problémy s teams, často se ani neotevřely.”

“Výuka z domova mi vyhovovala, jediné co mi vadilo byla komunikace. Ne že by to u všech předmětů byl problém, ale lepší je to řešit osobně. A taky mi učitelé nemohli při práci pomoci.”

“Pro mě byla distanční výuka chvilkami problém, protože jsem všechno dělala přes telefon z důvodu nefungujícího počítače. Jinak mi celkově více vyhovuje prezenční výuka.”

“Občas se mi opravdu nechtělo nic dělat, ale pak jsem se do toho zvládla dostat a to kvůli tomu, že jsem věděla že nejsem jediná, která má s tím problém.”

“Někde to vázlo, někde ne, ale stejnak se nenaučím skoro nic. Od začátku školního roku mi přijde že nejsem o moc chytřejší, jenom z nějakých předmětu jsem se něco naučila a to ikt, dějiny umění, čeština, technologie.”

“Vím, že nejsem sama a vím, že je to má chyba, ale přes distanční výuku jsem se nenaučila ani čtvrtinu toho, co bych se naučila tady ve škole. Působilo to hrozně na psychiku a většinu času jsem necítila ani náznak motivace něco vůbec dělat. Jsem ale vděčná, že většina našich učitelů na to bere ohled a nesázejí nám teď jeden test za druhým a podobně, jako je tomu u některých jiných škol. Musím ale říct, že mi vyhovovaly testy a kvízy z předmětů. Znovu bych už ale distančku zažít nechtěla.”

“Chtěla bych jí až do konce tohoto roku, protože mi přijde zbytečné jít na měsíc do školy.”

Zdroj: vlastní Foto: pixabay.com

Napsat komentář

YouTube player