Potřebuji zpětnou vazbu. Vždycky. Opravdu mě zajímá, jak studenti moji práci vidí a co jim na mých hodinách vadí, nebo co naopak považují za pozitivní. Proto jim na konci školního roku tradičně dávám příležitost vystavit mi (elektronicky, formulářem) vysvědčení. Hodnotí v něm nejen můj přístup ke zkoušení a klasifikaci, ale také úroveň výkladu a jeho srozumitelnost, stejně jako celkovou komunikaci mezi námi.
Konec on-line výuky a návrat dětí do škol přímo vybízel k novému dotazníku na téma Zhodnocení distanční výuky. Ptal jsem se proto na několik základních otázek, které mapují podmínky žáků pro jejich studium a přibližují to, jak obtížné či snadné toto období pro ně bylo. Zajímalo mě zejména technické zázemí, dostupnost internetového připojení, nejméně a nejvíce problematické předměty a samozřejmě také známka za předmět, který učím já, tedy IKT (Informační a komunikační technologie). Závěrem jsem je navíc poprosil o slovní hodnocení, které často výstižně popisuje jejich dojmy z průběhu distančního vzdělávání na naší škole.
S čím jsem nejčastěji pracoval/a během distanční výuky:
Mobil nebo tablet 78%
PC nebo notebook 22%
Připojení k internetu jsem měl/a:
S problémy 52%
Stále 45%
Vůbec 3%
Jak často jsem mohl/a pracovat na PC?:
Občas 62%
Stále 36%
Nikdy 2%
Jak jsem byl/a spokojen/a s komunikací učitele / učitelů?:
Spíše ano 53%
Spíše ne 45%
Vůbec ne 2%
Odesílání úkolů bylo:
S občasnými problémy 71%
Bez problémů 22%
Neustále problematické 7%
Úkoly jsem zvládal/a:
S malou dopomocí 69%
Zcela samostatně 22%
S velkou dopomocí 8%
Pouze pod dohledem 1%
Distanční výuku z IKT hodnotím známkou:
Chvalitebně 62%
Výborně 30%
Dobře 6%
Dostatečně 2%
Distanční výuku z jiných předmětů hodnotím známkou:
Dobře 51%
Chvalitebně 31%
Výborně 10%
Dostatečně 8%
Nejméně problematické předměty během distanční výuky:
zpv, čeština, angličtina, technologie
Nejvíce problematický předmět během distanční výuky:
matematika, dějiny umění, konstrukce
Slovní hodnocení:
“Osobně jsem ráda, že jsem ve škole, protože mě nebavilo sedět u počítače. S některými učiteli byla komunikace horší.”
“Zmatenost učitelů.”
“Distanční výuka mi hodně vyhovovala , ale dost mi chyběl lidský kontakt.”
“Je to únavné, bez motivace a matoucí.”
“Pěkně na hovno, blbý připojení, nefunkční mobil, počítač fungoval jak se mu zachtělo, rušivé elementy všude kolem, Teamsy permanentně stagnovaly, těžká asocializace, deprese, ztráta motivace. Podtrženo sečteno, hodnotím -10 z 10 :)”
“Nic moc, ze začátku to bylo dobré, ale pak už jsem neměla motivaci to dělat a 5 nepovažuji za motivaci, ale za demotivaci. 🙂 Komunikace některých učitelů byla dost fádní a někteří nekomunikovali vůbec.”
“Distanční výuka byla dobrá, až na problémy ze strany některých učitelů, kteří online neumí komunikovat a myslí si, že čím více úkolů, tím lépe.”
“Myslím, že komunikace učitelů některých předmětů byla na bodu mrazu, u jiných komunikace byla výborná. Byly problémy s teams, často se ani neotevřely.”
“Výuka z domova mi vyhovovala, jediné co mi vadilo byla komunikace. Ne že by to u všech předmětů byl problém, ale lepší je to řešit osobně. A taky mi učitelé nemohli při práci pomoci.”
“Pro mě byla distanční výuka chvilkami problém, protože jsem všechno dělala přes telefon z důvodu nefungujícího počítače. Jinak mi celkově více vyhovuje prezenční výuka.”
“Občas se mi opravdu nechtělo nic dělat, ale pak jsem se do toho zvládla dostat a to kvůli tomu, že jsem věděla že nejsem jediná, která má s tím problém.”
“Někde to vázlo, někde ne, ale stejnak se nenaučím skoro nic. Od začátku školního roku mi přijde že nejsem o moc chytřejší, jenom z nějakých předmětu jsem se něco naučila a to ikt, dějiny umění, čeština, technologie.”
“Vím, že nejsem sama a vím, že je to má chyba, ale přes distanční výuku jsem se nenaučila ani čtvrtinu toho, co bych se naučila tady ve škole. Působilo to hrozně na psychiku a většinu času jsem necítila ani náznak motivace něco vůbec dělat. Jsem ale vděčná, že většina našich učitelů na to bere ohled a nesázejí nám teď jeden test za druhým a podobně, jako je tomu u některých jiných škol. Musím ale říct, že mi vyhovovaly testy a kvízy z předmětů. Znovu bych už ale distančku zažít nechtěla.”
“Chtěla bych jí až do konce tohoto roku, protože mi přijde zbytečné jít na měsíc do školy.”
Zdroj: vlastní Foto: pixabay.com

Na internetu publikuji od roku 1999, kdy jsem založil blog s názvem Prasklá moucha a společně s několika přáteli jsem se mu věnoval až do března 2019. Následně jsem se rozhodl s tvorbou pokračovat v internetovém deníku a vytvořil tak novou “značku” eListy.cz. Odmala svěřuji své emoce především klavíru a kromě hudby mám blízko také k filmu, literatuře nebo PC i deskovým hrám. Ať už jde o zážitky herní, filmové, nebo jakékoliv jiné, snad se mi je podaří smysluplně sdílet také na těchto stránkách.